Rabu, 3 November 2010

TENAGA 'ILMUAN ISLAM AMAT DINANTIKAN - Al-Fadhil Ketua Penolong Mufti W.P. Labuan

W.P. Labuan .Selasa 25 Zulhijjah 1431 / 02 Nov. 2010

" Para 'Ilmuan Muslim, terutama sekali yang berlatar belakang Pengajian Islam yang berada di W.P Labuan perlu mengorak langkah bersama dan terancang ke arah menyebarluaskan kefahaman dan penghayatan keIslaman kepada masyarakat setempat demi kebaikan bersama. " Perkara ini ditegaskan oleh Al-Fadhil Ustaz Haji Ahmad Ismail, Ketua Penolong Mufti Wilayah Pesekutuan Labuan kepada Pengerusi Azharul-Ummah (Hauzah Tahfiz Wa Tafhim Al-Quran) Cawangan Labuan, Ustaz Yusoff 'Uthman dalam pertemuann rengkas dan mesra mereka di Jabatan Mufti W.P. Labuan semalam.

Dalam pertemuan hampir sejam itu, terbayang dengan jelas kesungguhan Al-Fadhil dalam memantap dan mempergiatkan usaha-usaha  Da'wah Islamiyyah kepada semua gulungan sasaran. di Pulau Labuan ini. Al-Fadhil sendiri menghabiskan banyak masa diluar waktu rasmi untuk mengajar dan mendidik ummah. 

" Para 'Ilmuan Muslim dan Graduan Pengajian Islam marilah sama-sama kita menggembeling tenaga dan fikiran  dalam mengatur dan mengorak langkah ke arah membimbing ummah menuju keridhaan Allah melalui gerakan da'wah dan Pengajian Islam " Ulangnya berulangkali.



    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan